Resultaten Serviceregels 1e kwartaal 2025

Wij werken met serviceregels. Dit zijn heldere afspraken over de dienstverlening die u van ons mag verwachten. De resultaten van onze serviceregels over het 1e kwartaal van 2025 zijn bekend. U leest het overzicht met de resultaten per onderwerp hieronder.

Als u een aanvraag om een evenementenvergunning indient, nemen wij binnen 6 weken een beslissing.

  • Er zijn 5 evenementvergunningen aangevraagd. Hiervan zijn 4 aanvragen binnen 6 weken verleend (80%).

U kunt 24 uur per dag een melding openbare ruimte doen. Binnen 1 werkdag wordt de melding in behandeling genomen en beoordeeld op urgentie.  Als u dat wil, ontvangt u binnen 1 week een antwoord op uw melding.

  • We hebben 2.436 nieuwe meldingen ontvangen. Hiervan zijn er 2.388 binnen 24 uur in behandeling genomen (98%).
  • Bij 1.644 meldingen wilde de melder een terugkoppeling (67%). Hiervan zijn 1.105 meldingen binnen 1 week beantwoord (67%).
  • De meldingen over handhaving en verkeer namen weer toe. Vandaar dat hier een iets lager resultaat is geboekt. We hebben hier steeds aandacht voor.

Als u een aanvraag om aanpassing binnen het leerlingenvervoer doet, nemen wij binnen 2 weken een besluit:

  • We hebben 3 aanvragen om aanpassing binnen het leerlingenvervoer ontvangen. In alle gevallen hebben we binnen 2 weken een besluit genomen (100%).

Als u een aanvraag om verlenging van uw gehandicaptenparkeerkaart doet, nemen wij binnen 3 weken een besluit:

  • We hebben 13 aanvragen ontvangen. Hiervan hebben we in 11 gevallen (85%) binnen 3 weken een besluit genomen.

Als u belt naar ons telefoonnummer 14 0182 en u kiest daarna voor een vraag aan Wadwijzer, nemen we binnen 30 seconden de telefoon op:

  • We hebben 1.111 telefoontjes ontvangen. Hiervan hebben we er 972 aangenomen (87%). Van die aangenomen telefoontjes hebben we in 71% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen.

Als u via het omgevingsloket een aanvraag om een omgevingsvergunning indient, sturen wij u binnen 5 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw aanvraag. Daarin staan de naam en contactgegevens van de behandelaar van uw aanvraag en de termijn waarbinnen wij een beslissing moeten nemen.

  • Van de 70 ontvangen aanvragen is in 68 gevallen binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging gestuurd (97%).

Wanneer u een bezwaarschrift bij ons indient, dan doen wij u binnen 1 week een aanbod tot een informeel overleg. De bedoeling van dit overleg is om te kijken of er een oplossing is, die gepast is voor beide partijen.

  • We hebben 13 bezwaarschriften ontvangen die voor een informeel overleg in aanmerking komen. En 5 bezwaarschriften die hier niet voor in aanmerking komen. 10 bezwaarmakers hebben binnen 1 week een aanbod informeel overleg ontvangen (77%). In één geval werd het aanbod later gedaan omdat sprake was van een technische storing.

Als u een bezwaarschrift indient, vertellen wij u binnen 3 weken meer over de bezwaarprocedure. Ook laten wij u weten wanneer u de uitnodiging voor de hoorzitting kunt verwachten. Als de zaak te ingewikkeld is om binnen deze termijn te antwoorden, brengen wij u hiervan op de hoogte. Wij vertellen u de reden van de vertraging en wanneer u het tijdstip van de hoorzitting wel kunt verwachten.

  • We hebben 18 bezwaarschriften ontvangen. In alle gevallen zijn de bezwaarmakers binnen 3 weken geïnformeerd over de bezwaarprocedure (100%).

Heeft u een klacht ingediend, dan ontvangt u binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging van ons. Hierin staat het registratienummer van uw klacht en de afdeling die uw klacht behandelt.

  • We hebben 19 klachten ontvangen. In alle gevallen hebben we binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging verstuurd (100%).

Wij beantwoorden uw klacht inhoudelijk binnen 4 weken. Wanneer het om een klachtadviesprocedure gaat, krijgt u binnen 8 weken antwoord.

  • Van de 19 ontvangen klachten zijn er 14 binnen de gestelde termijn afgehandeld (74%). De overige 5 klachten zijn wel binnen de wettelijke termijn afgehandeld.

Bij een terugbelafspraak bellen wij u binnen 1 werkdag terug.

  • We hebben 626 terugbelafspraken gemaakt. Daarbij hebben we 410 keer binnen 1 werkdag teruggebeld (66%).
  • Door het gericht sturen op het afhandelen van terugbelafspraken door het MT en overige acties door een ambtelijke werkgroep is er opnieuw sprake van een lichte stijging.

Als u ons op werkdagen tussen 8:30 en 16:30 uur een WhatsApp bericht stuurt, reageren wij binnen een uur.

  • We hebben 125 WhatsAppjes ontvangen. Hiervan kwamen 108 appjes tussen 8.30 en 16.30 uur binnen. We hebben er 104 binnen een uur beantwoord (96%).

Als u een vraag naar wijkregisseur@waddinxveen.nl mailt of een idee indient op www.waddinxveen.nl/ideeindienen krijgt u binnen 1 week een reactie.

  • Alle vragen en/of ideeën die we via Wijkregisseur en/of Waddsup hebben ontvangen zijn binnen 1 week beantwoord (100%).

Als u een idee indient via www.waddinxveen.nl/ideeindienen hoort u binnen 4 weken of we wel of niet akkoord gaan met uw idee.

  • Er zijn 8 initiatieven ingediend via Waddsup. Hiervan hebben 6 initiatiefnemers binnen 4 weken gehoord dat het idee wel/niet akkoord is (75%).
  • Bij de overige 2 initiatieven hangt onze reactie af van de vergunningen die de initiatiefnemer nog moet aanvragen.

Als u een declaratieformulier mailt naar wijkregisseur@waddinxveen.nl betalen wij het bedrag binnen 2 weken uit.

  • We hebben 12 declaraties ontvangen. Alle declaraties zijn binnen 2 weken uitbetaald (100%).