Resultaten Serviceregels 3e kwartaal 2025

Wij werken met serviceregels. Dit zijn heldere afspraken over de dienstverlening die u van ons mag verwachten. De resultaten van onze serviceregels over het tweede kwartaal van 2025 zijn bekend. U leest het overzicht met de resultaten per onderwerp hieronder.

Als u een aanvraag om een evenementenvergunning indient, nemen wij binnen 6 weken een beslissing.

  • Er zijn 12 evenementvergunningen aangevraagd. Hiervan zijn 10 aanvragen binnen 6 weken verleend (83%).

U kunt 24 uur per dag een melding openbare ruimte doen. Binnen 1 werkdag wordt de melding in behandeling genomen en beoordeeld op urgentie.  Als u dat wil, ontvangt u binnen 1 week een antwoord op uw melding.

  • We hebben 3.127 nieuwe meldingen ontvangen. Hiervan zijn er 3.024 binnen 24 uur in behandeling genomen (97%).
  • Bij 2.084 meldingen wilde de melder een terugkoppeling (67%). Hiervan zijn 1.586 meldingen binnen 1 week beantwoord (76%).

Als u een aanvraag om aanpassing binnen het leerlingenvervoer doet, nemen wij binnen 2 weken een besluit:

  • We hebben 4 aanvragen om aanpassing binnen het leerlingenvervoer ontvangen. In alle gevallen hebben we binnen 2 weken een besluit genomen (100%).

Als u een aanvraag om verlenging van uw gehandicaptenparkeerkaart doet, nemen wij binnen 3 weken een besluit:

  • We hebben 8 aanvragen ontvangen. Hiervan hebben we in alle gevallen (100%) binnen 3 weken een besluit genomen.

Als u belt naar ons telefoonnummer 14 0182 en u kiest daarna voor een vraag aan Wadwijzer, nemen we binnen 30 seconden de telefoon op:

  • We hebben 1.201 telefoontjes ontvangen. Hiervan hebben we er 1.072 aangenomen (89%). Van die aangenomen telefoontjes hebben we in 69% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen.

Als u via het omgevingsloket een aanvraag om een omgevingsvergunning indient, sturen wij u binnen 5 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw aanvraag. Daarin staan de naam en contactgegevens van de behandelaar van uw aanvraag en de termijn waarbinnen wij een beslissing moeten nemen.

  • Van de 72 ontvangen aanvragen is in 65 gevallen binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging gestuurd (90%).

Wanneer u een bezwaarschrift bij ons indient, dan doen wij u binnen 1 week een aanbod tot een informeel overleg. De bedoeling van dit overleg is om te kijken of er een oplossing is, die gepast is voor beide partijen.

  • We hebben 20 bezwaarschriften ontvangen die voor een informeel overleg in aanmerking komen. En 5 bezwaarschriften die hier niet voor in aanmerking komen. 15 bezwaarmakers hebben binnen 1 week een aanbod informeel overleg ontvangen (75%).

Als u een bezwaarschrift indient, vertellen wij u binnen 3 weken meer over de bezwaarprocedure. Ook laten wij u weten wanneer u de uitnodiging voor de hoorzitting kunt verwachten. Als de zaak te ingewikkeld is om binnen deze termijn te antwoorden, brengen wij u hiervan op de hoogte. Wij vertellen u de reden van de vertraging en wanneer u het tijdstip van de hoorzitting wel kunt verwachten.

  • We hebben 25 bezwaarschriften ontvangen. In 21 gevallen zijn de bezwaarmakers binnen 3 weken geïnformeerd over de bezwaarprocedure (84%).

Heeft u een klacht ingediend, dan ontvangt u binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging van ons. Hierin staat het registratienummer van uw klacht en de afdeling die uw klacht behandelt.

  • We hebben 6 klachten ontvangen. In alle gevallen hebben we binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging verstuurd (100%). 

Wij beantwoorden uw klacht inhoudelijk binnen 4 weken. Wanneer het om een klachtadviesprocedure gaat, krijgt u binnen 8 weken antwoord.

  • Van de 6 ontvangen klachten zijn er 5 binnen de gestelde termijn afgehandeld (83%).

Bij een terugbelafspraak bellen wij u binnen 1 werkdag terug.

  • We hebben 637 terugbelafspraken gemaakt. Daarbij hebben we 450 keer binnen 1 werkdag teruggebeld (71%).
  • De beide MT’s blijven sturen op het afhandelen van terugbelnotities. Daarnaast voert een werkgroep acties uit voor bewustwording. Het percentage is ten opzichte van het vorige kwartaal weer licht gestegen.

Als u ons op werkdagen tussen 8:30 en 16:30 uur een WhatsApp bericht stuurt, reageren wij binnen een uur.

  • We hebben 100 WhatsAppjes ontvangen. Hiervan kwamen 77 appjes op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur binnen. We hebben er 73 binnen een uur beantwoord (95%).

Als u een vraag naar wijkregisseur@waddinxveen.nl mailt of een idee indient op www.waddinxveen.nl/ideeindienen krijgt u binnen 1 week een reactie.

  • Alle vragen en/of ideeën die we via Wijkregisseur en/of Waddsup hebben ontvangen zijn binnen 1 week beantwoord (100%).

Als u een idee indient via www.waddinxveen.nl/ideeindienen hoort u binnen 4 weken of we wel of niet akkoord gaan met uw idee.

  • Er zijn 9 initiatieven ingediend via Waddsup. 4 initiatiefnemers hebben binnen 4 weken gehoord dat het idee wel/niet akkoord is (44%).
  • 2 van de 5 overige initiatieven werden medio september ingeleverd en liepen nog op het moment dat deze cijfers werden aangeleverd. 1 initiatief werd door de initiatiefnemer gestopt en voor 2 initiatieven was meer overleg nodig met collega’s en externen.

Als u een declaratieformulier mailt naar wijkregisseur@waddinxveen.nl betalen wij het bedrag binnen 2 weken uit.

  • We hebben 17 declaraties ontvangen. Hiervan zijn 16 declaraties binnen 2 weken uitbetaald (94%).