Meldpunt particuliere huurders

Huurt u een particuliere huurwoning? En heeft u klachten over uw verhuurder of verhuurbemiddelaar? Bij het meldpunt particuliere huurder kunt u terecht met signalen en klachten over ongewenste verhuurpraktijken van verhuurders of verhuurbemiddelaars. Door de Wet Goed Verhuurderschap hebben gemeenten meer mogelijkheden om ongewenst verhuurgedrag, zoals woondiscriminatie, intimidatie, onredelijke servicekosten en een te hoge borg tegen te gaan. U kunt anoniem en zonder kosten een melding maken. Huurteam Steenvlinder neemt uw melding in behandeling.

Het meldpunt is voor huurders van een particuliere huurwoning. Dit geldt voor alle huurders (ook voor arbeidsmigranten), woningzoekenden, omwonenden en anderen.

Per 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap ingegaan. Hierin staan regels hoe de gemeente kan optreden als particuliere verhuurders zich niet aan de regels houden op de woningmarkt. Het meldpunt is bedoeld om ongewenste verhuurpraktijken in Waddinxveen te voorkomen en tegen te gaan.

Huurteam Steenvlinder neemt uw melding in behandeling. Het huurteam helpt huurders als zij het oneens zijn met de verhuurder. Het huurteam ondersteunt om de relatie tussen huurder en verhuurder te verbeteren. Het huurteam kan ook als gemachtigde een huurder helpen bij een huurcommissiezaak. Na beoordeling van uw melding, krijgt u een reactie. Als het nodig is, neemt het huurteam contact met u op om te kijken welke stappen er nodig zijn. 

Bent u een huurder van Woonpartners Midden-Holland? Dan kunt u een klacht indienen bij de woningcorporatie. Zij nemen de klacht in behandeling. Op de website van Woonpartners Midden-Holland staat meer informatie over hoe uw klacht in behandeling wordt genomen.