Adresonderzoek, verzoek tot uitschrijving

De gemeente controleert of inwoners op het juiste adres ingeschreven staan. Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet (meer) woont? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen. Een adresonderzoek is gratis.
Organisaties die gegevens uit de administratie van de gemeente gebruiken, kunnen ook om een adresonderzoek vragen.

Bent u inwoner? Dan vult u het formulier verzoek tot adresonderzoek voor inwoners met DigiD in.

DigiD Logo

Log in met DigiD en uw persoonsgegevens zijn al ingevuld. Lees meer over DigiD.

Verzoek adresonderzoek indienen

Als we uw verzoek ontvangen hebben, starten we een adresonderzoek. Dit duurt enige tijd. Uitschrijving kan alleen:

  • als de vorige bewoner zelf aangifte doet van adreswijziging of
  • als uit ons onderzoek blijkt dat de persoon er niet (meer) woont.

De wettelijke procedure duurt gemiddeld 3 maanden.

Gebruik het contactformulier of bel met telefoonnummer 14 0182.