Klacht indienen
De gemeente wil u zo goed mogelijk helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de manier waarop met u omgegaan is. U kunt dan een klacht indienen. Een klacht gaat over:
- het gedrag van een medewerker of bestuurder;
- een krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie;
- een trage, te late of geen behandeling van uw brief of vraag.
Geen klacht maar wel iets melden?
Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Dan doet u een melding hiervan bij de gemeente. De gemeente probeert er dan zo snel mogelijk iets aan te doen.
Direct regelen
Wat moet ik doen?
U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. De klachtencoördinator van de gemeente onderzoekt uw klacht. Deze kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken of om via de telefoon meer uitleg te geven.
Schrijf uw klacht zo kort mogelijk nadat het is gebeurd op; u weet dan nog de meeste details. Vermeld kenmerken van brieven of cliëntnummers.
Vindt u het invullen van het klachtenformulier lastig? Vraag dan hulp van de klachtencoördinator. U kunt de klachtencoördinator ook bellen via telefoon 14 0182.
Klacht indienen per post
U kunt uw klacht digitaal indienen, maar ook per post. Als u documenten erbij wilt doen, stuur ons geen originele exemplaren, maar alleen kopieën.
Stuur het formulier naar de Gemeente Waddinxveen, Postbus 400, 2740 AK Waddinxveen
U krijgt na behandeling bericht van de gemeente. Bent u het niet eens met de uitspraak van de gemeente? Dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale ombudsman. De ombudsman adviseert om altijd eerst via de telefoon contact op te nemen over uw klacht, telefoon: 0800 335 55 55.
Meer informatie
- De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
- Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale ombudsman.
Deze periode van 6 weken kan met maximaal 4 weken worden uitgesteld. U ontvangt daarvan via e-mail of brief bericht onder vermelding van de reden(en).
Tips
Bespreek eerst uw klachten met betrokken medewerker of bestuurder zelf.
Vragen? Wij helpen u graag!
Heeft u een vraag, opmerking of suggestie?
Chat met ons of kijk op Facebook of Twitter.
U kunt uw vraag ook stellen via ons contactformulier.

Monica
afdeling Publieksplein