De gemeente wil u zo goed mogelijk van dienst zijn, toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de manier waarop u bent behandeld. U kunt dan een klacht indienen. Een klacht gaat over:

  • het gedrag van een medewerker of bestuurder
  • een krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • een trage, te late of geen behandeling van uw brief of vraag

Geen klacht maar wel iets melden?

Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Dan doet u een melding hiervan bij de gemeente. De gemeente probeert er dan zo snel mogelijk iets aan te doen.

Direct regelen

logo DigiD

Houd uw DigiD bij de hand. 

Vul meteen het klachtenformulier in

Wat moet ik doen?

U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. De klachtencoördinator van de gemeente onderzoekt uw klacht. Deze  kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken of om deze telefonisch toe te lichten.

Schrijf uw klacht zo kort mogelijk na het incident op; u weet dan nog de meeste details. Vermeld kenmerken van brieven of cliëntnummers.

Vindt u het invullen van het klachtenformulier lastig, vraag dan hulp van de klachtencoördinator. U kunt de klachtencoördinator ook bellen via telefoon 14 0182.

Klacht indienen per post

U kunt uw klacht digitaal indienen, maar ook per post. Als u documenten wilt bijvoegen is dat vaak handig, maar stuur ons geen originele exemplaren, alleen kopieën.

Stuur het formulier naar de Gemeente Waddinxveen, Postbus 400, 2740 AK Waddinxveen

U krijgt na behandeling bericht van de gemeente. Bent u het niet eens met de uitspraak van de gemeente? Dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale ombudsman. De ombudsman adviseert om altijd eerst telefonisch contact op te nemen over uw klacht, telefoon: 0800 335 55 55.

Meer informatie

  • De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken. 
  • Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale ombudsman.

Deze termijn kan met maximaal 4 weken worden verdaagd. U ontvangt daarvan schriftelijk bericht onder vermelding van de reden(en).

Tips

Bespreek eerst uw grieven met betrokken medewerker of bestuurder  zelf.

Heeft u gevonden wat u zocht op deze pagina?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie?
Chat met ons of kijk op Facebook of Twitter.

U kunt uw vraag ook stellen via ons contactformulier.

Monica

Monica 
afdeling Publieksplein