Busreizigers in Zuid-Holland Noord kunnen eenvoudig een melding maken wanneer een digitale display (DRIS-display) bij de bushalte niet werkt of verkeerde informatie geeft. Provincie Zuid-Holland heeft iedere display voorzien van een QR-code waardoor zij sneller en gerichter meldingen kan oppakken en oplossen.

Het digitale display geeft aan welke aansluiting er aan komt

Hiermee weet je als reiziger snel hoe lang de volgende bus of tram nog onderweg is naar de halte. Een handig hulpmiddel naast de verschillende digitale reizigersapps. Het is zonde als zo’n hulpmiddel niet werkt door een storing.

Geef de storing door met de QR-code op de paal

Op de paal van het display zit een sticker met daarop een unieke QR-code. Als u deze scant met uw mobiele telefoon, dan kunt u de melding direct verzenden naar de instantie die zorgt voor reparatie. Wilt u op de hoogte blijven? Dan kunt u dit aangeven in de melding.

U kunt de melding ook doorgeven via de website

Heeft u (nog) geen QR-code scanner op uw mobiele telefoon? Geef de melding  dan door  via www.drismelding.nl en gebruik de code die op de sticker staat.